Salahkan ?


Salahkah jika aku ingin memikirkan perkara sebegitu ?
Salahkah jika aku bersedih kerana perkara itu ?
Salahkah jika aku berasa takut kerana perkara itu ?
Aku hanya takut .
Takut pisang berbuah dua kali .
Takut kehilangan dia .
Aku terlalu menyayanginya .
Mengapa dia perlu memarahiku ?
Dia tidak mengerti bagaimana perasaan ku ketika ini .
Mungkin bagi si dia , ini adalah perkara remeh !
Ya , memang benar !
Tapi bagiku , ia adalah perkara yang paling ku takuti .
E yang dulunya setia gila babi pada ku ,
juga boleh berubah hati .
Inikan lagi si dia .
Ya allah , kau panjangkan lah jodoh aku dan dia .
Hanya Engkau yang mengetahui ,
betapa ku menyayanginya .
Hanya Engkau yang mengetahui ,
betapa ku takut kehilangannya .
Moga , dia adalah teman hidupku
yang sejati
hingga akhir hayat ku .

No comments:

COPYRIGHT@SEGALA YANG DITULIS DIATAS HAK MILIK CIK FATIN AFIFAH