Students of Politeknik Muadzam Shah


Assalamualaikum, hello guys !
Syukur alhamdulillah.. setelah 4 bulan, tamat jugak semester satu aku kat Politeknik Muadzam Shah ni..
Rasa sekejap je, dah habis.. 4 bulan, alahai ! bukan lama mana pun..
Memegang title student Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti memang best nak mampus !!
Tanpa aku sedar, dalam 4 bulan ni macam2 cerita yang tercipta..
Dari hari pertama aku masuk sini, sampai lah hari2 terakhir aku kat sini.. untuk sem ni lah ! hahaha..
gaya cerita macam dah sem 6 dah.. padahal aku 2 tahun setengah lagi dekat sini ! arghh, what the -_-'
Bila fikir2kan balik perangai aku masuk poli dulu, nak tergelak pun eyea..
Kemain merengek2 nak balik.. Tak bestlah, apalah.. Takde kawan lah.. Hahaha..
Puas lah mak aku, epul and megat pujuk.. "sekejap je macam ni, nanti lama2 mesti ok"
yah, betullah tu apa yang dorg cakap ! seronok alam ipt.. even aku tak berapa nak ipt !
yelah, poli je.. still terasa macam zaman sekolah coz peraturan yang menyesakkan dada gitu ! fuh ~
bak kata P.A aku, poli ni dah macam Sekolah Berasrama Penuh Agama ! huhuhu..
tapi pape pun, stay sini mmg best ! even ada benda yang tak puas hati..
tapi bila difikir2kan balik, ada faedahnya aku masuk sini..
atleast aku boleh berubah menjadi yang lebih baik sebelum dulu ??
daripada aku sambung belajar dekat ipt yang kat tengah2 bandar.. makin galaklah aku !
pada yang tak tahu, Politeknik Muadzam Shah ni diapit oleh hutan belantara ! serius talk weyh !
depan hutan, belakang hutan, kiri hutan, kanan hutan. memang nature lah sangat :/
bandar ?? hmm, ada tu memang ada tapi bandar yang tak berapa nak bandar lah ! serius mau faham lah weyh..
alhamdulillah, even macam gitu aku happy dekat sini..
ada kawan2 yang sama2 gila.. classmate yang masuk air ! roomate yang baik !
hangpa memang the best aku habaq hang !
hari ni aku baru habis final exam, alhamdulillah.. dah lepas segala beban ! hahahaha..
tapi sumpah takut, aku tak nak repeat next sem woi ! epul tanya agak2 nama aku boleh masuk senarai dekan tak..
walaweyh bukan nak putus harapan ke apa tapi aku rasa mmg tak lah weyh !
jauh sangat.. aku tahu tahap aku kat mana and aku tahu aku jawab exam macam mana ! hancur lebur.. hmm..
dah2, tak nak fikir pasal final exam dah.. disini, kita akan guna konsep redha dan pasrah ok ?! yeah !
dekat sini, macam2 perangai yang aku jumpa.. bila macam tu, ada banyak benda yang aku belajar..
yang paling penting, don't judge book by it cover ! itu mmg aku belajar gila dekat sini !
org yang aku sangka baik, sebenarnya indah khabar dari rupa.. org yang aku sangka jahat, dialah yang terbaik ;)
so, beware....
xoxo :p

No comments:

COPYRIGHT@SEGALA YANG DITULIS DIATAS HAK MILIK CIK FATIN AFIFAH