Tanah Runtah :(



semua sedia maklum kan kejadian ni .
sumpah aku sendiri rasa sedih .
yang buat aku makin sebak bila
kejadian ni jadi , aku tengah bergembira .
time uh aku ada dekat sg.congkak hulu langat .
sedih bila teringat saat2 diorang d'timbus tanah hidup2 ,
aku pulak tengah bergembira .

time aku dalam perjalanan nak balik ,
aku ada nampak banyak bomba dengan ambulans lalu .
aku pikir ada xcident .
tak sangka benda tux yang terjadi .
time balik rumah baru aku tahu .
bila dapat berita tux ,
satu badan aku m'gigil .
aku terdiam jap .
tak tahu nak cakap apa .
coz aku boleh d'kata kan hampir dgn tempat kejadian .

bila aku tengok berita malam uh .
aku jadi sebak .
diowg tak bersalah .
kenapa lah ada yang bodoh sangat
g buat rumah anak yatim kat tepi bukit ??
mungkin dah takdir nyawa mereka d'tarik sebegitu rupa .

bila aku tengok gambar2 dekat internet .
badan aku m'gigil lagi .
ada gambar yang m'nunjukkan tangan seorang mangsa 
yang tertimbus .
gambar mangsa tersempit antara dinding dgn tanah .


ya allah , sebak dada aku .

tadi , aku bukak myMetro .
aku jumpa satu video ny .
video pengebumian mangsa2 .
the end video uh betul2 buat aku m'galir air mata .
saat waris mangsa m'cium jenazah buat kali terakhir .
saat kawan2 mereka menangis atas kehilangan sahabat mereka .
kowg just tengok sendiri .
kalau tak nangis uh ,
memang sah kowg hati batu !


aku menangis seolah2 aku pown waris dowg .
aku terasa kehilangan bila tengok video uh .
andai aku berada d'tempat diowg ,
pasti aku pown m'ratapi p'mergian owg yang t'syg .

ya allah , mengapa engkau menarik nyawa
mereka sebegitu rupa ?

malam tux , aku tak dapat tidur .
tak tahu kenapa .
aku asyik fikir kan kejadian uh .
sebak aku sampai sekarang tak hilang .

9 owg yang tertimbus tapi selamat betul2 bertuah .
ternyata tuhan masih sayang mereka .
pada 3 owg yang sedang kritikal sekarang
dan 2 daripada nya telah k'hilangan kaki ,
harap dowg tak pape .

takziah kepada semua ~

p/s : aku pernah pergi kem kt semungkis , hulu langat . dorm aku time uh memang dekat sangat dengan tebing bukit . andai kata time uh tanah runtuh , aku dah tak ada kowt sekarang .

chop !!
maaf atas bahasa and story yang tunggang langgang .
emosi agak terganggu ketika post ini sedang ditulis !

No comments:

COPYRIGHT@SEGALA YANG DITULIS DIATAS HAK MILIK CIK FATIN AFIFAH